Friday, July 29, 2022

შემაჯამებელი დავალებების აღწერა="მზეკაბანი-2007"

 

                 შემაჯამებელი დავალებების აღწერა

                         საგანი -რუსული ენა

 

                               V     კლასი

              2021-22 სასწავლო წელი

                           II  სემესტრი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი სამუშაო N1

 

თემა: „ Моя  семья“    (Писать красиво и правильно)

ტიპი:  გადაწერა ნიმუშის მიხედვით

დრო: 45 წუთი

თარიღი:18.03.2022

დავალების მიზანი:   წერითი კულტურის განვითარება

 მეხუთე კლასმა დაასრულა  ანბანის შესწავლა, უკვე ახერხებენ  გადაწერას ნიმუშის მიხედვით .ჩემი მიზანი იყო დამედგინა,როგორ ახერხებენ მოსწავლეები  ასოების, მთელი სიტყვების და წინადადებების     წერას ნაცნობ თემაზე დაყრდნობით, რამდენად იცავენ ბადეში ასოების ჩაწერის წესებს,რამდენად გაბედული არიან შეცდომების  დაშვების დროს.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

მიმართულება: წერა

უცხ.დ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია ასოების, სიტყვების წერა.

        მოსწავლე შეძლებს  ხელის სწორი მოძრაობით გამოსახოს  ნაცნობი ასოების  ფორმა;

         დაიცვას  ბადეში ასოს ჩაწერის წესებ  (სტრიქონზე განლაგება, ზომა და მოხაზვის მიმართულება);

      შეძლებს    დაფიდან    ნაცნობი ტექსტის გადმოწერას   ოჯახის შესახებ  .

 

  შემაჯამებელი დავალების  შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები

ქულები

კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

 

 მოსწავლე  ნაცნობ  ტექსტს  გადმოწერს  გასაგებად და თანმიმდევრულად , სწორად გამოსახავს ასოების ფორმას და იცავს ბადეში ჩაწერის წესებს;

 

0- 5

შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

 

მოსწავლე წერისას  იჩენს გაბედულებას

0- 5

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება  N2

თემა:   „Мой гардероб и части лица“

ტიპი: ფოტოსურათის და სიტყვის მნიშვნელობის  შესაბამისობა

დრო: 45 წუთი

თარიღი:06.05.2022

დავალების მიზანი:   ლექსიკაზე მუშაობა    ინტერაქციის უნარის განვითარების მიზნით

შემაჯამებელი დავალების მიზანი იყო დამედგინა,რამდენად ფლობენ მოსწავლეები  ტანსაცმელების და სახის ნაწილების დასახელებს   მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობისათვის.

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.I.10. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.

მოსწავლე შეძლებს:

         ინტერაქციის პროცესში  არავერბალური ენობრივი  საშუალებების გამოყენებას :  რომელი ტანსაცმელი გაქვს კარადაში? რომელია შენი საყვარელი ტანსაცმელი; ? აღწერე შენი პორტრეტი; დაასახელე სახის ნაწილები– (მიუთითებს შესაბამის ნახატს).

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             შეფასების რუბრიკა

შეფასების კრიტერიუმები

ქულა

1.  ადეკვატურად ეყრდნობა  ნასწავლ ლექსიკას ტანსაცმელების და სახის ნაწილების თემაზე

 

0-5

იყენებს არავერბალურ საშუალებებს ინტერაქციის დროს (მიუთითებს შესაბამის ნახატს.)

0-5

 

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

      შემაჯამებელი სამუშაო  N3

 

თემა: „Мой день“

ტიპი:  შესაბამისობა    “Да/Нет”

დრო: 45 წუთი

თარიღი:08.06.2022

დავალების მიზანი:      მოსმენის სტრატეგიების ფლობა

 სასწავლო წლის დასასრულს მსურდა დამედგინა,რამდენად შეძლებდნენ მოსწავლეები მოსმენილი ტექსტის გააზრებას. ისინი ახერხებენ წერას,კითხვას და   საინტერესო იყო ,როგორ ფლობდნენ     მოსმენის სტრატეგიებს და უნარებს.

 

ტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.I.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება

  მოსწავლეს შეძლებს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების დამოუკიდებლად ამოცნობას  და მთავარი პერსონაჟის მოქმედებების  განსაზღვრას  დღის  განმავლობაში   ნაცნობ ვერბალურ თუ არავერბალურ ელემენტებზე დაყრდნობით  

 

 

                                 შეფასების რუბრიკა

            ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

                               

სწორი პასუხები

ქულა

1.

1

2.

1

3.

1

4.

1

5.

1

6.

1

7.

1

8.

1

9.

1

10.

1

   

                                 

                                

      შემაჯამებელი დავალებების აღწერა    

 

                 საგანი -რუსული ენა

 

                           Vl კლასი

            2021-22 სასწავლო წელი

                   

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 1

თემა:  Моя семья

ტიპი: ზეპირი შემაჯამებელი

დრო: 45 წუთი

თარიღი:  29.10

დავალების მიზანი:  დავალების  მიზანი იყო  დამედგინა,რამდენად შეუძლია მოსწავლეს საკუთარი ოჯახის წევრების შესახებ მარტივი ინფორმაციის გადმოცემა ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყენებით; სწორად იყენებს  თუ არა კუთვნილებითი ნაცვალსახელების სქესს/რიცხვს , თუ შეუძლია ოჯახის წევრების დასახელება რუსულ ენაზე ,თუ იცავს მახვილს,ინტონაციას და თუ ფლობს თემის შესაბამის ფრაზებს, რამდენად შეუძლია მარტივი ინტერაქცია.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

IIუცხ.დაწყ.(II)2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით წარმოთქმა:

¬ სწორად და გარკვევით  წარმოთქვამს სიტყვებსა და ფრაზებს; ¬ ადეკვატურად უსადაგებს   არავერბალურ   მეტყველებას ტექსტების შინაარსს;

 ¬ იცავს შესაბამის ინტონაციებს, მახვილებს;

მოსწავლე შეძლებს  საკუთარი ოჯახის აღწერას,ვინ ცხოვრობს მასთან ერთად, ვინ არიან მშობლები ,და-ძმა,სად სწავლობენ ან სად მუშაობენ. მოსწავლემ უნდა შეძლოს     შესაბამისი   მახვილის და ინტონაციის  დაცვა.   ასევე   შესაძლებლობის ფარგლებში   უნდა  მოახერხოს     ოჯახის ილუსტრაციის წარმოდგენა.

                             

 

 

                     ზეპირი შემაჯამებელი დავალების  შეფასების რუბრიკა

შფასების კრიტერიუმები

 

პირობასთან შესაბამისობა

 

იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს    ოჯახის  დახასიათებასთან    მიმართებაში

 

0-2

კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

 

თანამიმდევრულად აღწერს /გადმოსცემს  მოქმედებებს -რა ჰქვია დედას,მამას,დას,ძმას?;

რას აკეთებენ ისინი?-სად სწავლობს ან  მუშაობს

 

0-3

ენობრივი უნარ-ჩვევები

 

იყენებს ნასწავლ ენობრივ ფორმებს/ კუთვნილებით ნაცვალსახელებს;

იყენებს ნასწავლ ლექსიკას-мой папа; моя мама; мой брат ;моя сестра

0-3

შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

ავლენს შემოქმედებით უნარს ;იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით- წარმოადგენს ოჯახის ილუსტრაციას

 

 

0-2

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10

 

 

 

 

 

 

 

                                        

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 2

თემა:   Мы читаем сказки

ტიპი: ტესტი (აირჩიეთ პასუხის სწორი ვარიანტი)

დრო: 45 წუთი

თარიღი:23/12

დავალების მიზანი: მიზანი იყო  შემემოწმებინა,რამდენად გაიგო,აღიქვა და დაიმახსოვრა მოსწავლემ შესწავლილი  ზღაპრების შინაარსი.

სტანდარტთან შესაბამისობა:

IIუცხ.დაწყ.(II)6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების გაგებ

¬ ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს;

¬ ამოიცნობს ფაქტობრივ   ინფორმაციას (ვინ, რამდენი, როგორი და სხვა);

 ¬ ამოიცნობს მოქმედებების თანამიმდევრობას

 

              მოსწავლე შეძლებს  ნასწავლ ზღაპრებზე დაყრდნობით შინაარსის გაგებას : სად და როდის   ხდება მოქმედება, რა თანმიმდევრობით ხორციელდება ზღაპრის პერსონაჟების  მოქმედებები.

       

   შემაჯამებელი  ტესტის   შეფასების რუბრიკა

                           ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

 

                     

პასუხის სწორი ვარიანტი

ქულა

Б

1

В

1

А

1

Б

1

В

1

Б

1

Б

1

В

1

Б

1

А

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

შემაჯამებელი დავალება N 3

თემა: “ Мой интернет-друг”

ტიპი: ანკეტის  შევსება

დრო: 45 წუთი

თარიღი:18.03.2022

დავალების მიზანი: წერითი  უნარების    განვითარება ანკეტის შევსებაზე დაყრდნობით

სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

მიმართულება: წერა

უცხ.დ.II.7. მოსწავლეს შეუძლია სიტყვების, წინადადებების წერა.

. მოსწავლე შეძლებს   ანკეტის შევსებას  მეგობრის   პირადი მონაცემებით;

· 

 

           

 

                                         

 

 

                               შეფასების რუბრიკა 

 

 

კრიტერიუმების ბადე ზემოთ მოცემული შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის

ქულები

პირობასთან შესაბამისობა

 

იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (წერს  მეგობრის პირად მონაცემებს  -სახელი,გვარი; ეროვნება;ჰობი)

 

 სწორად  იყენებს  კონსტრუქციას: играет на  телефоне; живёт  в  Грузии; знает грузинский язык  .

0 - 2

 

 

0-2

კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

 

გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს ინტერნეეტ-მეგობრის შესახებ  პირად ინფორმაციებს

0 - 1

აზუსტებს, ვინ არის მისი მეგობარი,სად ცხოვრობს, რომელი უცხო ენა იცის, ვინ არის ეროვნებით ,  რა არის მეგობრის ჰობი

0 - 1

ენობრივი უნარ-ჩვევები

 

იყენებს  ახლანდელი  დროის გამომხატველ ნასწავლ გრამატიკულ  ფორმებს-играет; знает; живёт

0 - 1

იყენებს ნასწავლი თემის შესაბამის  ლექსიკას- родной язык ;национальность; иностранный язык ; место проживания

0 - 2

შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

 

იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით

0 - 1

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 4

თემა:  “Четыре желания”

ტიპი:  Да/ Нет შესაბამისობა (მოსმენა)

დრო: 45 წუთი

თარიღი:  15.04..22

დავალების მიზანი:  დავალების  მიზანი იყო  დამედგინა,რამდენად შეუძლია მოსწავლეს      მოსმენილი   ტექსტის გააზრება და მოსმენის სტრატეგიების გამოყენება. 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

მოსმენა

უცხ.დ.II.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.

უცხ.დ.II.4. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

             მოსწავლე შეძლებს:

   -მოქმედებების დაკავშირებას  პერსონაჟებთან;

 

   - მოქმედებათა თანამიმდევრობის  ამოცნობას;

 

-  .ჩანაწერის მოსმენისას დაეყრდნობა არავერბალურ ელემენტებს (მაგ., ხმის ტემბრს,  ინტონაციას

                   

 

  შემაჯამებელი დავალების  შეფასების რუბრიკა (მოსმენა)

           ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

პასუხის სწორები

ქულა

Нет

1

Да

1

Да

 

1

Нет

1

Нет

1

Да

1

Нет

1

Да

1

Нет

1

Нет

1

Нет

1

Да

1

 

                  

              

 

 

 

 

 

              კომპლექსური     შემაჯამებელი დავალება N 5

თემა: “ Моё любимое время года”

ტიპი:   ზეპირი შემაჯამებელი დავალება

დრო: 45 წთ

თარიღი: 02.06..22

 

დავალების მიზანი: პოსტერის შექმნა     საყვარელი წლის დროის შესახებ  და  ზეპირმეტყეველების უნარის განვითარება

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.II.10. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.

·          მოკლედ პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე, ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით (საკუთარი თავის შესახებ - რა აქვს, რა ჰყავს, რა ჰქვია, რას აკეთებს, რომელი მოსწონს, რომელი უნდა- ასახელებს ან მიუთითებს შესაბამის ილუსტრაციას და სხვა);

 

მოსწავლე შეძლებს:

     მოკლედ პასუხობს კითხვებს  საყვარელი წლის  თემატიკაზე:  ლის რომელი დრო გიყვარს განსაკუთრებით და რატომ? რა ბუნებრივი მოვლენებია ამ დროს? რას აკეთებ შენ ან სხვა თანატოლები ? რა გიყვარს ყველაზე მეტად?)

 

                                         

 

 

 

 

 

 

                                   შეფასების რუბრიკა:

       საუბრის მიზნის , ადრესატის და ადგილის გამოკვეთა- 2

 

      საკვანძო კითხვებზე პასუხის გაცემა :წლის რომელი დრო გიყვარს განსაკუთრებით და რატომ? რა ბუნებრივი მოვლენებია ამ დროს? რას აკეთებ შენ ან სხვა თანატოლები ? რა გიყვარს ყველაზე მეტად ? -4

 

      საუბრის დროს ინტონაციის, მახვილების, მეტყველების ტემპის და ხმის ტემბრის დაცვა-2

 

      შემოქმედებითი უნარის გამოვლენა-2

              

      

 

 

 შემაჯამებელი დავალებების აღწერა   

 

           საგანი -რუსული ენა

 

                    V l l  კლასი

          2021-22 სასწავლო წელი

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 კომპლექსური  შემაჯამებელი დავალება  N1

თემა:  “როგორ გავატარე ზაფხულის არდადეგები”

ტიპი: პოლილოგი  (ზეპირიმეტყველება)

დრო: 45 წთ

თარიღი:   05.11.21

დავალების მიზანი:    პოლილოგის   გათამაშება და ზეპირმეტყველების უნარის განვითარება

სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

უცხ.დ.III.11. მოსწავლეს      შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში

მონაწილეობა

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·          მოკლედ პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე, ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით;

·          პასუხობს ზეპირმეტყველებაში ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებზე (მაგ., რა ჰქვია, რა აქვს, როგორია, რას აკეთებს და სხვა).

·           

·        უცხ.დ.III.10. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტების ზეპირად თქმა და ლექსიკური ცოდნის გამოვლენა.

·        შედეგი თვალსაჩინოა,თუ  მოსწავლე:

·          ზეპირად გაითამაშებს მარტივ დიალოგებსა და სცენებს;

 

 

 

 

მოსწავლე შეძლებს :

-მოკლედ უპასუხოს   კითხვებს არდადეგებთან დაკავშირებით-სად და როგორ გაატარა?   რას აკეთებდა ?  გაითამაშებს  მარტივ დიალოგს გატარებული არდადეგების შესახებ;

-

 

 

                                              შეფასების რუბრიკა:

      გამოკვეთე საუბრის მიზანი, ადრესატი და ადგილი-2

 

       ისაუბრე, სად და როგორ გაატარე არდადეგები, რას საქმიანობდი. -2

 

      ისაუბრე მეგობრებთან ურთიერთობების შესახებ, ვინ გაიცანით და ვის დაუმეგობრდით, როგორი ამინდები იყო. -2

 

       ერთმანეთს გაუზიარეთ თქვენი შთაბეჭდილებები, რა დაგამახსოვრდა ან რით დარჩი უკმაყოფილო; -2

 

      საუბრის დროს დაიცავი ინტონაცია, მახვილები, მეტყველების ტემპი და ხმის ტემბრი.-2

-

 

                  

 

შემაჯამებელი სამუშაო  N 2

 

თემა:  День знании /Золотая осень

ტიპი: კითხვებზე პასუხი

დრო: სამი დღე

დავალების გადმოგზავნის თარიღი:  07/12

დავალების მიზანი: 

დავალების  მიზანი იყო    დამედგინა,რამდენად გაიგეს და დაიმახსოვრეს მოსწავლეებმა თემის შესაბამისი ლექსიკა, გრამატიკა, შეეძლოთ თუ არა წინადადებების გამართვა , შემოდგომის აღწერა, საყვარელი სეზონის დახასიათება, ფერების აღმნიშვნელი ზედსართავი სახელების გამოყენება, ადეკვატური პასუხების  მოძიება , როგორ გამოიყენებდნენ მიღებულ ცოდნას, რამდენად გამდიდრდა მათი ლექსიკა და რაც მთავარია, როგორ მოახერხებდნენ  საკუთარი აზრის  ან ემოციის გამოხატვას.ასევე ,როგორ გაართმევდნენ თავს  ინტერნეტსივრცეში დავალების შესრულებას.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

გრამატიკა (შედეგები 1, 2, 4, 6)

 ნასწავლი  გრამატიკული საკითხების ცოდნის გამოყენება ზეპირი თუ წერითი სამეტყველო მოქმედებების შესრულებისას;

 ენის სწავლის სტრატეგიები (კოგნიტური სტრატეგიები)  (შედეგები 2, 5, 7) 

მოსმენის, კითხვის, ლაპარაკის, წერის  , ლექსიკისა და გრამატიკის სტრატეგიების გამოყენება თემის ენობრივი საკითხების ეფექტიანად ათვისების ხელშესაწყობად.

 

 

 

 

 

 

                       შემაჯამებელი დავალების  შეფასების რუბრიკა

შფასების კრიტერიუმები

 

პირობასთან შესაბამისობა

 

იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს;ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს

 

0-3

კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

 

;თავისუფლად გამოხატავს საკუთარ მოსაზრებას,ემოციას

 

0-3

ენობრივი უნარ-ჩვევები

 

იყენებს ნასწავლ ენობრივ ფორმებს/ წინდებულებს;იყენებს შესაბამის ზედსართავ სახელებს;

იყენებს ნასწავლ ლექსიკას

0-3

ტექნოლოგიური ენარ-ჩვევები

 

ფლობს ტექნოლოგიურ უნარ-ჩვევებს/თავისუფლად მუშაობს MicrosoftForms-ში

 

0-1

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10

 

 

 

       შემაჯამებელი დავალება N 3            

თემა: Моя школа

ტიპი:  ტექსტის წაკითხვა და ცხრილის შევსება

დრო:45 წუთი

თარიღი:15.04.22

დავალების  მიზანი:  ცხრილში მოცემულ  კითხვებზე პასუხის გაცემა     წაკითხული ტექსტის შინაარსის გაგების მიზნით

 

                  სტანდარტთან შესაბამისობა

უცხ.ს.III.7. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მცირე ზომის თხრობითი ტექსტი (მაგ., ადაპტირებული მოთხრობა, მოგონება, ნამდვილი ამბავი და სხვა).

·          მოსწავლე შეძლებს:

·          ამოიცნობს ტექსტის   ზოგად შინაარსს;

·          სათაურს გააზრებულად აკავშირებს ტექსტთან;

·          ამოიცნობს მთხრობელს;

·          ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრობას;

·          ასახელებს კონკრეტულ ინფორმაციას:  რომელ კლასში სწავლობს მთავარი პერსონაჟი ,   როგორი სკოლა აქვს,რომელ საგნებს სწავლობს და რას ასწავლიან სკოლაში საგნების გარდა.                                           

 

                            შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმები

ქულა

მოსწავლე ამოიცნობს,რომელ ქალაქში და სკოლაში სწავლობს მთავარი პერსონაჟი?

2

როგორი სკოლა აქვს მთხრობელს  ?

2

რა მდებარეობს სკოლაში და სკოლის ეზოში? 

2

როგორი კლასი და თანაკლასელები ჰყავს მთავარ პერსონაჟს?

2

რომელ საგნებს სწავლობს  სკოლაში მთავარი პერსონაჟი?

2

საგნების გარდა კიდევ რას სწავლობს სკოლაში მთხრობელი სამოქალაქო კულტურის მიმართულებით?

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 4

თემა:  Моя школа

ტიპი:  ზეპირი  ინტერაქცია

დრო: 45 წთ

თარიღი:13.05.22

დავალების მიზანი:     მარტივ ინერაქციაში  მონაწილეობა  ზეპირმეტყველების    განვითარების  მიზნით

სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

უცხ.დ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.

 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·          მოკლედ პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე, ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით;

·          პასუხობს კითხვებს კონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთან დაკავშირებითж

·           პასუხობს ზეპირმეტყველებაში ნასწავლი ტექსტის შინაარსის გარშემო დასმულ მარტივ კითხვებზე

      

მოსწავლე შეძლებს    ისაუბროს და უპასუხოს კითხვებს   საკუთარი სკოლის   შენობის,   ,სკოლის ეზოს, გაკვეთილების ცხრილის  და  საყვარელი საგნების შესახებ

 

შეფასების რუბრიკა

 

კრიტერიუმები

ქულა

 მოსწავლე  ძალიან კარგად საუბრობს სკოლის ,ეზოს,საყვარელი საგნების ,გაკვეთილების ცხრილის შესახებ;პასუხობს კონკრეტულ სასკოლო სიტუაციასთან დაკავშირებულ კითხვებს

9-10

მოსწავლე   მასწავლებლის დახმარების გარეშე   საუბრობს სკოლის ,ეზოს,საყვარელი საგნების ,გაკვეთილების ცხრილის შესახებ; დამოუკიდებლად პასუხობს კონკრეტულ სასკოლო სიტუაციასთან დაკავშირებულ კითხვებს

7-8

მოსწავლეს უჭირს მასწავლებლის დახმარების გარეშე   საუბარი სკოლის ,ეზოს,საყვარელი საგნების ,გაკვეთილების ცხრილის შესახებ; ნაწილობრივ  პასუხობს კონკრეტულ სასკოლო სიტუაციასთან დაკავშირებულ კითხვებს

5-6

  მოსწავლეს უჭირს საუბარი  სკოლის ,ეზოს,საყვარელი საგნების ,გაკვეთილების ცხრილის შესახებ; უჭირს  უპასუხოს  კონკრეტულ სასკოლო სიტუაციასთან დაკავშირებულ კითხვებს

3-4

მოსწავლე      საერთოდ ვერ  ახერხებს საუბარს  სკოლის ,ეზოს,საყვარელი საგნების ,გაკვეთილების ცხრილის შესახებ;  ვერ  პასუხობს კონკრეტულ სასკოლო სიტუაციასთან დაკავშირებულ კითხვებს

0

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 5

თემა: Чему учат в школе?   (  на основе песни  „Учат в школе“)

ტიპი:   გამოტოვებული სიტყვების ჩასმა

დრო: 45 წთ

თარიღი: 01.06.22

დავალების მიზანი:    წერითი კომუნიკაციის  განვითარება     (ტექსტში გამოტოვებულ ადგილებში     ჩარჩოში მოცემული სიტყვების  ჩასმის უნარი )

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.III.8. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წერითი კომუნიკაციის განხორციელება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·          ავსებს ნაკლულ ტექსტს საჭირო ინფორმაციით (გამოტოვებული სიტყვებით)

 

მოსწავლე შეძლებს  ტექსტში გამოტოვებული  სიტყვების ჩასმას  და წერითი უნარების განხორციელებას.

-          

-                         

-                        შეფასების რუბრიკა:

-          

-         სიტყვების ჩასმა  ტექსტში  გამოტოვებულ ადგილებში  შესაბამისი  კონტექსტის გათვალისწინებით- ერთი  სწორი  პასუხი   „1 ქულა“ 

-          ( სულ 14 ქულა)

 

 

 

 შემაჯამებელი დავალების აღწერა

 

           საგანი -რუსული ენა

 

                    Vlll კლასი

          2021-22 სასწავლო წელი

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 1

 

თემა:  „Скажи мне, кто твой друг“

ტიპი: ზეპირი შემაჯამებელი 

დრო: 45 წუთი

თარიღი:  04.11.21

დავალების მიზანი:  დავალების  მიზანი იყო   დამედგინა,რამდენად შეუძლია მოსწავლეს მეგობრის დახასიათება, გარეგნობის აღწერა ,ზოდიაქოს მიხედვით ხასიათის თვისებების ხაზგასმა, გატაცების და ჰობის დასახელება; მსგავსება/შედარების გაკეთება; ინფორმაციის გადმოცემა ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების გამოყენებით; სწორად იყენებს  თუ არა კუთვნილებითი ნაცვალსახელების სქესს/რიცხვს , თუ იცავს მახვილს,ინტონაციას და თუ ფლობს თემის შესაბამის ფრაზებს, რამდენად შეუძლია მარტივი ინტერაქცია.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

ზეპირი კომუნიკაცია

(შედეგები: 1,2, 3, 4, 5, 8)

IIუცხ.საბ. 4.

ნაცნობ საკომუნიკაციო სიტუაციებში ზეპირი კომუნიკაციის   დამყარება ნასწავლი სამეტყველო მოქმედებებისა და ენობრივ-გრამატიკული კონსტრუქციების  გამოყენებით;

 

 

 

 

             ზეპირი შემაჯამებელი დავალების  შეფასების რუბრიკა

შფასების კრიტერიუმები

 

პირობასთან შესაბამისობა

 

იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს

 

0-2

კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები

 

თანამიმდევრულად აღწერს მეგობრის გარეგნობას, ხასიათის თვისებებს ,გატაცებას ,ჰოროსკოპს,მსგავსებას

 

0-3

ენობრივი უნარ-ჩვევები

იყენებს ნასწავლ ენობრივ ფორმებს:похож /похожа на кого? у кого какие глаза, волосы? ; кто по гороскопу  ?  чем увлекается друг/ подруга? კუთვნილებით ნაცვალსახელებს:мой /моя

იყენებს ნასწავლ ლექსიკას

0-3

შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები

ავლენს ორიგინალურობას/შემოქმედებით უნარს ;იჩენს გაბედულებას ენობრივი თვალსაზრისით

 

0-2

ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10

 

 

 

 

               კომპლექსური     შემაჯამებელი დავალება N 2

თემა: “ Сколько праздников в году”     ( „Мой любимый     грузинский    праздник“)

 

 

 

 

               კომპლექსური     შემაჯამებელი დავალება N 2

 

ტიპი: წერა-ჟანრი წერილი

დრო: სამი დღე

თარიღი:  07/12/21

დავალების მიზანი: წერთი უნარ-ჩვევების  ,კერძოდ წერილის   სტრუქტურის დაცვის  უნარების  განვითარება.

სტანდარტთან შესაბამისობა:  წერა

უცხ.დ.IV.9. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევები და შეუძლია მათი გამოყენება.

    მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

- იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (მაგ.,წინდებულს, ზმნიზედას);

·         იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადების წევრებს შორის ;

·         ათანხმებს არსებით და ზედსართავ სახელებს რიცხვში/სქესში; ათანხმებს ზმნას და არსებით სახელს პირსა და რიცხვში);

·         შეარჩევს ზმნის სათანადო ფორმებს;

·           ·                სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს.

 

 

 

 

                      შეფასების რუბრიკა

      დაასახელე დღესასწაულის სახელწოდება,სად და როდის იმართება?-2

 

        როგორი ისტორია აქვს მის დაარსებას?-2

 

      რა არის ამ დღეს მნიშვნელოვანი?-2

 

      რას აკეთებენ ადამიანები აღნიშნულ

      დღესასწაულზე? როგორ ატარებენ დროს?-2

 

      წერილის სტრუქტურის დაცვა და    სასვენი ნიშნების გამოყენება-2

 

 

 

                           

            

 

 

           შემაჯამებელი დავალება N 3

თემა:  “ Сколько праздников в году”?    

ტიპი:  კითხვებზე პასუხის გაცემა (წაკითხულის გააზრება)

დრო: 45 წუთი

თარიღი:  18.03.22

დავალების მიზანი:  მცირე ზომის თხრობითი     (თხზულება დღესასწაულებთან დაკავშირებით )  ტექსტის გააზრება ,კითხვებზე პასუხის გაცემა შინაარსის გაგების მიზნით

სტანდარტთან შესაბამისობა: კითხვა

უცხ.ს.III.7. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს მცირე ზომის თხრობითი ტექსტი (მაგ., ადაპტირებული მოთხრობა, მოგონება, ნამდვილი ამბავი და სხვა).

მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

·          ამოიცნობს ზოგად შინაარსს;

·          სათაურს გააზრებულად აკავშირებს ტექსტთან;

·          ამოიცნობს მთხრობელს, პერსონაჟებს, ავტორს;

·          ამოიცნობს მოქმედებათა თანამიმდევრობას;

·          ასახელებს კონკრეტულ ინფორმაციას (ვინ, სად, როგორი, როგორ, რატომ და სხვა);

·          ამოიცნობს პერსონაჟებს შორის არსებულ ურთიერთობებს;

·          ამოიცნობს მთხრობელის/პერსონაჟის განწყობილებებს, ემოციებს, დამოკიდებულებას.

 

 

 

 

 

 

                        შეფასების რუბრიკა

 

                                   

კრიტერიუმები

ქულა

 

ამოიცნობს   ტექსტში  კონკრეტულ  და  ასევე ზოგად   ინფორმაციას;ასახელებს   მთავარი პერსონაჟის საყვარელ დღესასწაულს

0-2

ამოიცნობს,როგორ აღნიშნავს ოჯახი დაბადების დღეს

 

0-2

ამოიცნობს,ვინ მოდის სტუმრად მათ ოჯახში  დაბადების დღის აღნიშვნის დროს

 

0-2

ამოიცნობს  მთავარი  პერსონაჟის საყვარელ საჩუქარს;  განსაზღვრავს საჩუქრისადმი პერსონაჟის     დამოკიდებულებას და განწყობას                                                     

 

0-1

 

ამოიცნობს,ტექსტის მიხედვით  დაბადების დღის  მოდური აღნიშვნის წესს

0-2

ამოიცნობს, როგრი პროგრამით აღინიშნება კაფეში დაბადების დღის დღსასწაული

0-2

 

 

ასახელებს კონკრეტულ ინფორმაციას-რამდენჯარ აღინიშნება წელიწადში დაბადების დღე?

0-1

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N4

თემა: “ Будьте здоровы

ტიპი:როლური გათამაშება

დრო: 4 წთ

თარიღი: 04.05.22

დავალების მიზანი: ზეპირმეტყველების უნარის განვითარება ,როლური სიტუაციის გათამაშება-აფთიაქში,ექიმთან.

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.ს.III.17. მოსწავლეს შეუძლია თავი გაართვას ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას.

მოსწავლე შეძლებს:

 წინასწარი მომზადების საფუძველზე მონაწილეობს როლურ თამაშებში, სიმულაციურ სიტუაციებში, რომლებიც ჩვეულ ყოფით სიტუაციას ასახავს;

·          მონაწილეობს აფთიაქში,ექიმთან ან ჯანმრთელობის პრობლემასთან დაკავშირებულ  როლურ  სიტუაციაში

 

                          

 

 

 

 

                                 შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმი

ქულა

       წარმატებით   ახერხებს  წინასწარ მომზადებულ დიალოგებზე დაყრდნობით სიატუაციის გათამაშებას, ავლენს  დიალოგური მეტყველების უნარს ,იცავს  თავაზიანობის ფორმებს

9-10

       მასწავლებლის დახმარების გარეშე     ახერხებს  წინასწარ მომზადებულ დიალოგებზე დაყრდნობით სიატუაციის გათამაშებას, ავლენს  დიალოგური მეტყველების უნარს ,იცავს  თავაზიანობის ფორმებს

7-8

      ნაწილობრივ    ახერხებს  წინასწარ მომზადებულ დიალოგებზე დაყრდნობით სიატუაციის გათამაშებას, მასწავლებლის დახმარებით  ცდილობს    დიალოგური მეტყველების უნარის გამოვლენას   ,იცავს  თავაზიანობის ფორმებს

6-5

       მასწავლებლის დახმარების გარეშე ვერ    ახერხებს  წინასწარ მომზადებულ დიალოგებზე დაყრდნობით სიატუაციის გათამაშებას, ვერ   ავლენს  დიალოგური მეტყველების უნარს

3-4

აერთოდ ვერ ახერხებს სიტუაციური  დიალოგის წარმართვას

0

 

 

 

 

 

 


შემაჯამებელი დავალების აღწერა   


           საგანი -რუსული ენა


                  I X კლასი

          2021-22 სასწავლო წელი

                         











            



შემაჯამებელი დავალება N1


თემა: Какой я?

ტიპი: კითხვებზე პასუხის გაცემა (წერა)

დრო: 45 წთ

თარიღი: 10.12.21

დავალების მიზანი:

დავალების მიზანი იყო წერითი კომუნიკაციის განვითარება.მსურდა დამედგინა,რამდენად შეუძლია მოსწავლეს  კითხვა-პასუხის ფორმატში წერილობით   დაახასიათოს საკუთარი თავი გარეგნულად,თვისებებით , რათა შეძლოს  მიწეროს ვირტუალურ ან რეალურ   მეგობარს,  რომელი ფილმი და მსახიობი  მოსწონს და ა.შ. სტანდარტთან შესაბამისობა

უცხ.ს.III.11. მოსწავლეს შეუძლია წერილის მიწერა წარმოსახვითი, ან რეალური ადრესატისათვის (მაგ., უცხოელი თანატოლისათვის, მეგობარისათვის და სხვა).

მოსწავლე შეძლებს:

·           წარადგენს საკუთარ თავს-გარეგნობას,თვისებებს,ზოდიაქოს ,

·           ·           აღწერს, რითი არის დაკავებული; რომელი ფილმი ან მსახიობი უყვარს;რამდენჯერ ხშირად   დადის კინოში;რომელი მუსიკა უყვარს და ა.შ.

·                             შეფასების რუბრიკა


შეფასების კრიტერიუმები

1-4

არადამაკმაყოფილებელი

5-6

დამაკმაყოფილებელი

7-8

კარგი

9-10

ძალიან კარგი

საკუთარი თვალების და თმის ფერის დასახელება

საერთოდ ვერ  ახერხებს საკუთარი თმის და თვალის ფერის დასახელებას

ნაწილობრივ ახერხებს საკუთარი თმის და თვალის ფერის დასახელებას

კარგად  ახერხებს საკუთარი თმის და თვალის ფერის დასახელებას

ძალინ კარგად ახერხებს საკუთარი თმის და თვალის ფერის დასახელებას

გადმოცემს ოჯახის წევრთან მსგავსებას

ძალიან უჭირს  გადმოცეს ოჯახის წევრთან მსგავსება

ნაწილობრივ ,დამაკმაყოფილებელ დონეზე  გადმოცემს ოჯახის წევრთან მსგავსებას

კარგად  გადმოცემს ოჯახის წევრთან მსგავსებას


ძალიან კარგად  გადმოცემს ოჯახის წევრთან მსგავსებას

ასახელებს საკუთარ ზოდიაქოს ნიშანს

საერთოდ არ  შეუძლია

საკუთარ ზოდიაქოს ნიშანის დასახელება

კარგად შეუძლია

საკუთარ ზოდიაქოს ნიშანის დასახელება

კარგად შეუძლია

საკუთარ ზოდიაქოს ნიშანის დასახელება

ძალიან კარგად,თავისუფლად  შეუძლია

საკუთარ ზოდიაქოს ნიშანის დასახელება


შეუძლია საკუთარი თვისებების წარმოჩენა

ვერ ახერხებს

საკუთარი თვისებების წარმოჩენას

ნაწილობრივ

შეუძლია საკუთარი თვისებების წარმოჩენა

კარგად

შეუძლია საკუთარი თვისებების წარმოჩენა

ძალიან კარგად

შეუძლია საკუთარი თვისებების წარმოჩენა

ასახელებს საყვარელ მუსიკას,ფილმს,საყვარელ მსახიობს, შეუძლია უპასუხოს,რამდენად ხშირად დადის კინოში

ვერ ასახელებს საყვარელ მუსიკას,ფილმს,საყვარელ მსახიობს, შეუძლია უპასუხოს,რამდენად ხშირად დადის კინოში

ნაწილობრივ  ასახელებს საყვარელ მუსიკას,ფილმს,საყვარელ მსახიობს, შეუძლია უპასუხოს,რამდენად ხშირად დადის კინოში

კარგად ასახელებს საყვარელ მუსიკას,ფილმს,საყვარელ მსახიობს, შეუძლია უპასუხოს,რამდენად ხშირად დადის კინოში

ძალინ კარგად ასახელებს საყვარელ მუსიკას,ფილმს,საყვარელ მსახიობს, შეუძლია უპასუხოს,რამდენად ხშირად დადის კინოში

შეუძლია მოკლედ გადმოსცეს საყვარელი ფილმის მოკლე

შინაარსი

ძალიან უჭირს საყვარელი ფილმის

მოკლე შინაარსის გადმოცემა


ნაწილობრივ ახერხებს საყვარელი ფილმის

მოკლე შინაარსის გადმოცემას


კარგად ახერხებს საყვარელი ფილმის

მოკლე შინაარსის გადმოცემას

ძალიან კარგად,თავისუფლად  ახერხებს საყვარელი ფილმის

მოკლე შინაარსის გადმოცემას





შემაჯამებელი დავალება N2

თემა: Что случилось?  ( Будьте здоровы)

ტიპი: დიალოგების მოსმენა (1. გამოტოვებული რეპლიკების ჩასმა;

2. დიალოგის აღდგენა)

დრო:45 წთ

თარიღი: 08.04.22

დავალების მიზანი:

     მოსმენის უნარის განვითარება;

მოსმენილი დიალოგის შინაარსის გაგება და დიალოგის თანმიმდევრობით აღდგენა

   

            



                           სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.ს.III.1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, მონოლოგი, ინტერვიუ) ყოფით თემებზე.

მოსწავლე შეძლებს:

         · .- ამოიცნობს, სად და როდის მიმდინარეობს საუბარი;

·           ამოიცნობს თანამოსაუბრეებს;

·           ამოიცნობს საუბრის ძირითად საკითხებს;

·           ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას - ვინ არის ავად,რა აწუხებს, რამდენი აქვს ტემპერატურა;

  მოსწავლე   ამ ტიპის დავალების შემდეგ შეძლებს საჭირო რეპლიკების ჩასმას და  დიალოგის თანმიმდევრობით აღდგენას ,  რეპლიკებს  შორის   ლოგიკური კავშირების პოვნას


                               შეფასების რუბრიკა

              დავალება 1       ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

სწორი რეპლიკების ჩასმა

ქულა

Й

1

В

1

Д

1

Ж

1

З

1

А

1

Б

1

Г

1



დავალება 2. მოსმენილი  დიალოგის აღდგენა რეპლიკების თანმიმდევრობის მიხედვით-ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა


რეპლიკების სწორი თანმიმდვრობა


ქულა

1-6

1

2-8

1

3-5

1

4-3

1

5-1

1

6-9

1

7-7

1

8-4

1

9-2

1



            შემაჯამებელი დავალება  N 3


თემა:Школьная жизнь (Описать свой режим дня)

ტიპი:  დიალოგის გათამაშება

დრო:45 წთ

თარიღი:04.05.22

მიზანი: დავალების მიზანია მოსწავლეს განუვითარდეს სიმულაციურ სიტუაციაში მონაწილეობის უნარი წინასწარ მომზადებული კითვა-პასუხის  დახმარებით,მაგალითად  საკუთარი დღის რეჟიმის შესახებ დიალოგის გათამაშების პროცესში

 

უცხ.ს.III.17. მოსწავლეს შეუძლია თავი გაართვას ყოფით საკომუნიკაციო სიტუაციას.

მოსწავლე შეძლებს:

·            წინასწარი მომზადების საფუძველზე მონაწილეობს როლურ თამაშებში, სიმულაციურ სიტუაციებში, რომლებიც ჩვეულ ყოფით სიტუაციას ასახავს ,მაგალითად დღის რეჟიმს.

                 


              შეფასების         რუბრიკა


კრიტერიუმები

1-4

არადამაკმაყოფილებელი

5-6

დამაკმაყოფილებელი

7-8

კარგი

9-10

ძალიან კარგი

მოსწავლე პასუხობს,რომელ საათზე იღვიძებს  არადასვენების დღეებში 

საერთოდ ვერ პასუხობს ,რომელ საათზე იღვიძებს 

ნაწილობრივ პასუხობს ,რომელ საათზე იღვიძებს

დამოუკიდებლად პასუხობს ,რომელ საათზე იღვიძებს

თავისუფლად   პასუხობს ,რომელ საათზე იღვიძებს

პასუხობს,რისი ჭამა უყვარს საუზმის დროს


ძალიან უჭირს საყვარელი საჭმელის დასახელება

ნაწილობრივ  უჭირს საყვარელი საჭმელის დასახელება

შეუძლია საყვარელი საჭმელის დასახელება

ძალიან კარად  შეუძლია საყვარელი საჭმელის დასახელება

შეუძლია თქვას,რომელ საათზე სადილობს

საერთოდ ვერ ახერხებს თქვას,რომელ საათზე სადილობს

ნაწილობრივ ახერხებს თქვას,რომელ საათზე სადილობს

კარგად ახერხებს თქვას,რომელ საათზე სადილობს

თავისუფლად პასუხობს თანამოსაუბრეს  რომელ საათზე სადილობს

შეუძლია  უპასუხოს თანამოსაუბრეს  სკოლაში ფეხითდადის თუ ტრანსპორტით

ძალიან უჭირს თანამოსაუბრეს უპასუხოს ტრანსპორტით დადის  თუ არა  სკოლაში

ნაწილობრივ უჭირს თანამოსაუბრეს უპასუხოს ტრანსპორტით დადის  თუ არა  სკოლაში

კარგად პასუხობს  თანამოსაუბრეს ტრანსპორტით დადის  თუ არა  სკოლაში

ძალიან კარგად   პასუხობს  თანამოსაუბრეს ტრანსპორტით დადის  თუ არა  სკოლაში

შეუძლია  თქვას,რამდენი ხანი ამზადებს გაკვეთილებს

არ შეუძლია თქვას,რამდენი ხანი ანდომებს გაკვეთილების მომზადებას

ნაწილობრივ შეუძლია თქვას,რამდენი ხანი ანდომებს გაკვეთილების მომზადებას

შეუძლია თქვას,რამდენი ხანი ანდომებს გაკვეთილების მომზადებას

ძალიან კარგად  შეუძლია თქვას,რამდენი ხანი ანდომებს გაკვეთილების მომზადებას

შეუძლია უპასუხოს,რომელ საღამოს უყურებს თუ არა ტვ-ს

არ შეუძლია დაასახელოს ტვ-ის ყურების დრო 

ნაწილობრივ შეუძლია დაასახელოს ტვ-ის ყურების დრო 

შეუძლია დაასახელოს ტვ-ის ყურების დრო 

თავისუფლად  შეუძლია დაასახელოს ტვ-ის ყურების დრო 

თანამოსაუბრეს პასუხობს,რამდენად ხშირად წერს მეგობრებს ფკ-ზე

ვერ ახერხებს თქვას წერს თ არა მეგობრებს ფს-ზე ხშირად

ნაწილობრივ ახერხებს თქვას წერს თუ არა მეგობრებს ფს-ზე ხშირად

ახერხებს თქვას წერს თ არა მეგობრებს ფს-ზე ხშირად

ძალიან კარგად ახერხებს თქვას წერს თ არა მეგობრებს ფს-ზე ხშირად

შეუძლია  დაასახელოს საყვარელი ადგილი და რამდენად ხშირად დადის იქ

ვერ ასახელებს საყვარელ ადგილს ან ხშირად დადის თუ არა იქ

ასახელებს მხოლოდ საყვარელ ადგილს

ასახელებს საყვარელ ადგილს და  პასუხობს ,რამდენად ხშირად დადის ია

თავისუფლად  ასახელებს საყვარელ ადგილს და რამდენად ხშირად დადის იქ





 

 

 

 

 

 შემაჯამებელი დავალების აღწერა  

 

           საგანი -რუსული ენა

 

                   XII  კლასი

          2021-22 სასწავლო წელი

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

შემაჯამებელი დავალება N1

 

თემა:Выбор профессии ( Какому делу посвятить себя?)

ტიპი: ესე

დრო: 45 წთ

თარიღი: 11.11.21

დავალების მიზანი:

სტანდარტთან შესაბამისობა: წერითი   უნარების , დამოუკიდებელი აზროვნების  და  არგუმენტირების უნარების განვითარება

სტანდარტთან შესაბამისობა

უცხ.ს.VI.10. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს სხვადასხვა სახის ესე აქტუალურ თემაზე/საკითხზე (მაგალითად პროფესიის არჩევაზე)

 

მოსწავლე შეძლებს:

დაწეროს ესე პროფესიის არჩევასთან დაკავშირებით, გამოხატოს საკუთარი აზრი პროფესიული არჩევანის მიმართ-ვინ უნდა გახდეს და რატომ? ესეს დასასრულს   უნდა შეძლოს  დასკვნის გამოტანა

           

                ესეს  შეფასების რუბრიკა

 

შეფასების კრიტერიუმები

ქულა

საკუთარი აზრის გამოხატვა პროფესიის არჩევის საკითხისადმი

 

2

პირადი გამოცდილების  აღწერა პროფესიის არჩევასთან დაკავშირებით

 

2

აზრის მკაფიოდ ჩამოყალიბება და დასკვნის გამოტანა

2

ესეს სტრუქტურის დაცვა-შესავალი,მთავარი ნაწილი და დასკვნა

 

2

სასვენი ნიშნების  სწორად  გამოყენება

 

2

 

 

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი დავალება N 2

თემა:Как улучшить память и работу мозга   (Читаем мнения о разных  проблемах)

ტიპი:სიტყვების ჩასმა

დრო: 45 წთ

თარიღი: 29.11.21

დავალების მიზანი: კითხვის უნარის განვითარება

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.ს.VI.8. მოსწავლე ფლობს და იყენებს სტრატეგიებს ტექსტის სიღრმისეულად შესწავლის მიზნით.

·         მოსწავლე შეძლებს კონტექსტის მიხედვით ამოიცნოს სიტყვის მნიშვნელობები და ჩასვას საჭირო ადგილას.

 

                        შეფასების რუბრიკა

           ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

Н-1 ქულა

О-1 ქულა

И-1ქულა

Ж-1 ქულა

Е-1ქულა

Б-1ქულა

В-1ქულა

А-1ქულა

Г-1ქულა

Л-1ქულა

М-1ქულა

Д-1ქულა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

  შემაჯამებელი სამუშაო N3

 

თემა:  Знание падежных оканчании

ტიპი: ტესტი

დრო:45 წუთი

 თარიღი:  07/02

დავალების მიზანი:

ვინაიდან ბრუნვები და მისი დაბოლოებები სწავლების   ყოველ საფეხურზე პრობლემას წარმოადგენს,მსურდა  შემემოწმებინა დამამთვრებელი კლასის ცოდნა  ამ მიმართულებით.    მოცემული ტესტის მიზანი იყო    დამედგინა, მოსწავლეებმა   რამდენად   იციან და  რამდენად შეუძლიათ ბრუნვების დაბოლოებების  ფუნქციურად  გამოყენება    სქესის,რიცხვის, დროის , ადგილის და სხვა   გარემოებების გათვალისწინებით.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.VI.23. მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

·    მოსწავლემ უნდა შეძლოს:

-            კონკრეტულ მაგალითებზე დაკვირვებით ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების ამოცნობა

        ( სქესი,რიცხვი,დრო,ადგილი,მიზეზი,მიმართულება)

 და ბრუნვების მიხედვით  აირჩიოს სწორი პასუხი  კითხვებზე: кто? что? где? куда? почему?

 

 

 

                             ტესტის   შეფასების რუბრიკა

 

ქულა 

კრიტერიუმები-ტესტში  როგორ არის დაცული გრამატიკულ-ლექსიკური კონსტრუქციების   სიზუსტე.

 თითოეული საკითხი ფასდება 1 ქულით. 

10-9 

ტესტი  ძალიან კარგია,    ტესტში ჩანს ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების სრულყოფილი ცოდნა

8-7 

ტესტი   კარგია,  ტესტში ჩანს კარგად ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების   ცოდნა

 

6-5 

ტესტი   საშუალოა, ტესტში  ნაწილობრივ  ჩანს ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების  ცოდნა

 

4-3 

ტესტში არ   ჩანს ნასწავლი ლექსიკურ-გრამატიკული კონსტრუქციების     ცოდნა

 

2-1 

მხოლოდ რამდენიმე  სწორი პასუხია, დანარჩენი  შეცდომითაა შესრულებული ან საერთოდ გამოტოვებულია.

0 

არცერთი პასუხი არაა სწორი, ან საერთოდ არ აქვს  შემოხაზული არაფერი

 

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

           შემაჯამებელი დავალება N4

თემა:  Проблема всех,  живущих на земле     (“Ленинградская блокада” )

ტიპი:  ტექსტის წაკითხვა და კითხვებზე პასუხის გაცემა

დრო:45 წუთი

თარიღი: 31.03

დავალების მიზანი: 

სასწავლო წლის დასასრულს მე-12 კლასი გაეცნო  თემას     ეკოლოგიის პრობლემების შესახებ. მსჯელობის დროს წინა პლანზე წამოიწია  ომისა და მშვიდობის    პრობლემამ,რის საფუძველზეც   აღნიშნული   თემის ფარგლებში   მოსწავლეებს შევთავაზე  შემეცნებითი  ხასიათის    ტექსტი გააზრებისა და შინაარსის გაგების მიზნით.  მოსწავლეებს უნდა ეპასუხათ კითხვებზე ტექსტში მოცემულ     ინფორმაციაზე დაყრდნობით:  ვინ? სად? როდის? რატომ?  როგორ?

 

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.დ.VI.7. მოსწავლეს შეუძლია შემეცნებითი ხასიათის ილუსტრირებული ტექსტების წაკითხვა და გაგება.

 მოსწავლე შეძლებს:

·     ამოიცნობს,  ტექსტის რომელ ნაწილში უნდა ეძებოს ესა თუ ის ინფორმაცია; ტექსტში ეძებს და პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას;

·           ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა მონაკვეთს შორის არსებულ ლოგიკურ კავშირს;

·        ტექსტში მოცემულ    ინფორმაციაზე დაყრდნობით გამოაქვს დასკვნა.

 

 

                                       შეფასების რუბრიკა

ქულები

კრიტერიუმები

1-2

უჭირს ამოიცნოს კონკრეტული ინფორმაცია

3-4

აკვირდება ტექსტის კომპოზიციას,სათაურს და განსაზღვრავს,ტექსტის რომელ ნაწილში ეძებოს კონკრეტული ინფორმაცია

5-6

ნაწილობრივ   ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას,მოქმედებათა თანმიმდევრობას ,მოქმედების ადგილს

7-8

კარგად ამოიცნობს ,ტექსტის რომელ ნაწილში ეძებოს კონკრეტული ინფორმაცია,ეძებს და პოულობს კონკრეტულ ინფორმაციას,ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა მონაკვეთს   შორის ლოგიკურ კავშირს

9-10

ძალიან კარგად ან სრულყოფილად ამოიცნობს კონკრეტულ ინფორმაციას,ზუსტად განსაზღვრავს ტექტის რომელ ნაწილში ეძებოს კონკრეტული ინფორმაცია;ამოიცნობს ნაცნობ ფორმებს,ენობრივ კონსტრუქციებს;პერსონაჟთა საქციელიდან გამომდინარე გამოაქვს დასკვნა მათი ხასიათის და თვისებების შესახებ; ტექსტის მონაკვეთებს შორის პოულობს ლოგიკურ კავშირებს

 

                   

                                           

                     შემაჯამებელი დავალებების აღწერა    

 

             რუსული ენა

 

               Xl  კლასი

      2021-22 სასწავლო წელი

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  შემაჯამებელი დავალება N1

თემა:  “Какому делу посвятить себя?” (Добрый волшебник и его театр “)

ტიპი: პასუხის სწორი ვარიანტის არჩევა (კითხვა)

დრო:45 წუთი

თარიღი:11.11.2021

დავალების მიზანი: შემაჯამებელი დავალების მიზანია  დავადგინო ,როგორ  შეუძლია მოსწავლეს   კულტურის სფეროდან  აღებული უცხო ტექსტის გააზრება და შინაარსის გაგება.

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.ს.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის, კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).

 

მოსწავლე შეძლებს:

·            მთავარი თემის/საკითხების ამოცნობას და   ტექსტის ჟანრის განსაზღვრას;

 -ამოიცნობს ტექსტის ზედაპირზე მოცემულ ფაქტობრივ ინფორმაციას-    ადრესატს,ადრესანტს,  წერილის ავტორის  ემოციებს და დამოკიდებულებას;

·       შე    ტექსტს დაყოფს შინაარსობრივ ნაწილებად -  შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა  ;

- ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა ნაწილს შორის არსებულ მიზეზშედეგობრივ კაბშირს

·          

 

                    შეფასების რუბრიკა

             ერთი სწორი პასუხი 1 ქულა

  სწორი პასუხები

ქულა

В

1

Г

1

Б

1

А

1

А

1

Г

1

Б

1

Б

1

Г

1

Б

1

 

 

 

 

           შემაჯამებელი დავალება N2             

          თემა:    “Кем хочу стать”   “ Я постоянно    в   состояни     стресса” (“Кем хочу стать”?)

ტიპი: პასუხის სწორი ვარიანტის არჩევა წაკითხულ ინტერვიუზე დაყრდნობით

დრო:  45 წუთი

თარიღი:  02.12.2021

დავალების მიზანი: დავალებს მიზანი იყო  დამედგინა, რამდენად ახერხებენ  მოსწავლეები საგაზეთო პუბლიკაციის ან ინტერვიუს  გაგებას წაკითხული ინფორმაციის საფუძველზე

 

უცხ.ს.VI.4. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს საგაზეთო პუბლიკაციები ან ინტერვიუ  მისთვის საინტერესო აქტუალურ თემებზე, მაგ. სპორტის, წიგნის, ინტერნეტის   დადებითი და უარყოფითი მხარეები .

მოსწავლე შეძლებს:

·  ამოიცნობს ინტერვიუს   მიზანს (მაგ.,  პრობლემის წამოჭრა, შთაბეჭდილების გაზიარება და სხვა);

·           ამოიცნობს  ადრესატს (ვისთვის არის განკუთვნილი);

·           ამოიცნობს პრობლემატიკას;

 

 

           

         

   შემაჯამებელი დავალების შეფასების რუბრიკა

 

ერთი სწორი პასუხი ერთი ქულა

 

                      

სწორი პასუხი

ქულა

А

1

А

1

Б

1

А

1

В

1

В

1

Б

1

Б

1

В

1

В

1

 

 

 

 

 

 

                 შემაჯამებელი დავალება N3

 

 

თემა: მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების გამოხატვა

ტიპი: კითხვებზე პასუხის გაცემა წერითი კომუნიკაციის გამოყენებით

დრო: 45 წთ

თარიღი: 07.02.2022

 მიზანი: დავალების მიზანი იყო დამედგინა,რამდენად შეუძლიათ მოსწავლეებს კითხვაზე პასუხის გაცემა - რატომ ? ;  როგორ ახერხებენ   მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების  დამყარებას  მოქმედებებს შორის და  რა დონეზე აქვთ განვითარებული წერითი კომუნიკაცია

 

 

                    სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

უცხ.ს.VI.11. მოსწავლეს შეუძლია წერისას შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.

            მოსწავლე შეძლებს:

·       თავისუფლად იყენებს ზმნის ფორმებს ახლანდელი, მომავალი და წარსული დროის გამოსახატად;

·     თავისუფლად იყენებს მარტივ ენობრივ სტრუქტურებს ლოგიკური

კავშირების (მიზეზის, შედეგის, მიზნის,) გამოსახატად;

·        საკომუნიკაციო სიტუაციის/მიზნის შესაბამისად იყენებს ნასწავლ ენობრივ კონსტრუქციებს;

-იყენებს ემოციის, დამოკიდებულების, შთაბეჭდილების გამომხატველ ენობრივ საშუალებებს (ლექსიკურ ერთეულებს,  ენობრივ კონსტრუქციებს);

 

   შემაჯამებელი დავალების შეფასების რუბრიკა

 

შეფასების კრიტერიუმები

ქულა

თავისუფლად პასუხობს კითხვებს  ახლანდელი დროის  ზმნის გამოყენებით

2

ამოიცნობს მარტივ ენობრივ სტრუქტურებს

მიზეზ-შედეგობრივი

კავშირების გამოსახატად;

 

3

საკომუნიკაციო სიტუაციის

შესაბამისად ამოიცნობს ნასწავლ ენობრივ კონსტრუქციებს

3

 -ამოიცნობს ემოციის, დამოკიდებულების გამომხატველ ენობრივ საშუალებებს

 

2

 

                   

 

 

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

შემაჯამებელი სამუშაო N 4

 

თემა: “Здоровый образ жизни”

ტიპი: ზეპირი პრეზენტაცია

დრო: 45 წთ

თარიღი: 31.03.2022

 მიზანი:  პრეზენტაციის   უნარების განვითარება

 

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

უცხ.ს.VI.16. მოსწავლეს შეუძლია წარმოადგინოს ზეპირი მოხსენება (პრეზენტაცია) აქტუალური საკითხის, პრობლემის გარშემო.

მოსწავლე შეძლებს:

·           ასახელებს თემას;

შესავალ ნაწილში წარმოადგენს, გამოკვეთს პრობლემას;

·           გამოკვეთს პრობლემის გამომწვევ მიზეზებს;

·            მოჰყავს ფაქტები, მაგალითები;

·           საუბრისას იყენებს ვიზუალურ მასალას;

·           საუბრობს მოსალოდნელ კავშირებზე;

გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ჯანსაღი ცხოვრების წესის მიმართ;

·           წარმოადგენს პრობლემის გადაჭრის გზებს;

·           გამოაქვს დასკვნა;

·           საუბრისას იცავს აზრობრივ თანამიმდევრობას;

·           მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს.

 

 

 

              პრეზენტაციის   შეფასების რუბრიკა

 

 

საინტერესო შესავალი (პრობლემის იდენტიფიკაცირება)

1

ნაშრომის წარმოჩენის უნარი

1

შემოქმედებითი უნარი

1

პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზება

1

თემის გასაგებად წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)

1

საუბარი (გამართულობა, ტემბრი)

1

თვალსაჩინოების გამოყენება

1

აუდიტორიასთან კონტაქტი

1

 

ინფორმაციის ფლობის უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)

1

დროის ლიმიტის დაცვა

1

ჯამი

10

 

 

 

 

              

შემაჯამებელი დავალება N5

 

თემა:  “Экологические проблемы”

ტიპი: ინფორმაციის მოძიება ეკოლოგიური პრობლემების შესახებ

 დრო: 45 წუთი

თარიღი: 21.04.2022

მიზანი: უცხო ენაზე   ინფორმაციის მოძიების უნარის განვითარება

 

სტანდარტთან შესაბამისობა:

 

უცხ.დ.VI.10. მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გაგების გასაადვილებლად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.

მოსწავლე შეძლებს:

-   დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობი სიტყვების, წინადადებების მნიშვნელობას ნაცნობი ელემენტების მაგ., კონტექსტის დახმარებით;

 კონკრეტული ინფორმაციის მოძიების მიზნით, მთლიანობაში აკვირდება ტექსტს, მის სიტყვიერ და არასიტყვიერ მაორგანიზებელ ელემენტებს (მაგ., სათაურს, რუბრიკას, ილუსტრაციას, წარწერას, აბზაცს  და სხვა) და იყენებს მათ საყრდენებს

     

 

   ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

 

მოძიებული მასალა შეესაბამება  ეკოლოგიის   საკითხს/თემას

3

გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება

3

მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

                                  

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   

 

 

 

 

      

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         

 

No comments:

Post a Comment